Förortsslang

Tjena mittbena!  Kom nyss hem från stan. Jag , emelie & sanna skulle jobba på svenskan så vi satt oss på biblioteket. Vi hade tänkt att vi skulle hinna göra klart arbetet idag. Egentligen skulle de vara klar förra veckan. Bättre sent än aldrig:P. Aja. Däremot kom vi ingen vart idag heller. Trodde dom skulle ha mycket fakta om olika dialkter på biblan. Men tydligen inte. Istället hitta jag en bok om förortsslang. Haha, den var skit rolig. De fanns en ord lista där med alla ord som man säger i "förorten". Hitta t.ex. bajsa på = skiter i. HAHA, det ska jag börja säga:P Även bajsa snett = lyssnar inte / struntar i. Och massa andra jätte konstiga ord och betydelser :Phahaha...
Jaja, blir nog att vi åker ner nån annan dag nu i veckan så vi får de gjort.

Har inget planerat ikväll. Blir nog att jag sitter här som vanligt:P Finns ändå inget att göra ju. Hatar sundsvall!
Håller på att ladda ner filmen Feel the noise, så jag hoppas på den blir klar snart så jag kan se den ikväll eller nått.
Näe, de var allt för idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0