Gatufesten

Hallåhallå!

Då var gatufest veckan över då. De har varit helt okej. Drog ner på måndag kväll med Ullis och Pontus. Lyssnade lite på två backar läsk. Sen på onsdag var invigningen, då brukar de vara mest folk. Dock såg jag inte så mycket av de för jag var bara ner en timma. Var ganska trött.

 

Sen på torsdan började betaldagarna och med alla artister. Jag och syster åkte ner till Emelie och förfestade lite innan. Blev inte så mycket för mig för jag skulle jobba dan efter och började kl 7. Så kändes inte så speciellt smart att dricka då. Drog iaf ner till stan vid 10 tiden kanske? Såg lite på Europe. Sen självklart var vi i oscars tältet och lyssnade på två backar läsk. Dom är så jädra bra :D
Gick runt lite efteråt, fick skjuts sedan hem av Sanna vid 2 tiden. Somna väl vid 3 tiden. Fick 4 timmars sömn sen var de bara att kliva upp och jobba. Gick bra att jobba, tror dom flesta som bodde på hotellet sov. Blev runt 200 gäster. Men de flöt på ganska bra.

Slutade vid 12, åkte då hem och sov ett tag. Duscha och fixade mig lite, sen åkte jag ner till Emelie för att förfesta lite. Natalie och Rebecca var redan där. Så när jag kom så gick vi ut till parken och spelade kubb. Gick inte bra för någon, så efter ett tag gav vi upp. Satt oss ist och körde hora.

Gick sen in och efter ett tag kom Milla och Sanna. Drog ner vid 10 tiden tror jag. Var inte på något humör hela kvällen. Sen försvann Emelie hela tiden. Så tog kvart över 12 bussen hem. Missa The ark, men bättre att få lite sömn innan jobbet. Började kl 6 på lördan satt. Skulle lära mig att öppna på frukosten. Var ganska segt att kliva upp. Och eftersom de inte går några bussar på helgerna så fick jag cykla ner. Men de är ju bara nedför så de var inte direkt jobbigt.

 

På lördan var de mycket mer folk, iaf vad de kändes som. Men alla kom precis samtidigt så blev mycket att göra på slutet. Galet mycke disk var de. Kom ifrån halv 1, så pappa fick komma och hämta mig för jag orkade inte cykla hem :P Men dom skulle ändå ut och handla då satt. När jag kom hem tog jag de bara lugnt, hoppade in i duschen och fixade mig. Vid 7 tiden åkte jag och Emelie till Fanny. Blev ett glas vin för mig bara. Tänkte köra på nyktert. Skulle ta 9 bussen ner, var lite seg av oss så fick springa till bussen. Haha, alla var nog ganska slut efter de:P När vi kom ner gick vi direkt till Tebbybears för att lyssna på dom. Dom var riktigt bra. Gick sedan upp till oscars tältet och lyssnade på två backar läsk. Sen var de dags för Hoffmaestro. Fan vad grym dom var :D
Efter de gick vi tillbaka till oscars tältet och satt oss där med Milla och Sanna. Stannade där tills dess att jag tog kvart över 12 bussen hem. Sov 4 timmar sen upp och jobba.

Och idag var de galet mycke folk. Och alla kom ju samtidigt. Så man var ganska slut mot slutet och fötterna värkte som fan. Slutade vid halv två, då kom pappa och hämta mig. Åkte hem och la mig i sängen på direkten. Sov några timmar, vaknade vid 6 tiden tror jag. Precis till middan var klar. Gick upp och åt lite. Sen la jag mig i sängen igen. Somnade igen;P Sen vakna jag av att alla här hemma prata och sprang runt typ. Då hade tydligen börjat brinna i ett hus gatan ovanför oss. Och de brann som fan. Johanna ville kolla läget så jag och Emelie följde med. Hela huset brann, lär inte var kvar ett skit av de nu. Sen börja de självklart regna, men ville ju kolla lite så man blev ganska blöt.

 

I veckan kanske de blir jobb, iaf till helgen ska jag jobba. Ska även in till Victoria och prata med dom om jobb.

 

Nu tänkte jag sova igen, om de ens går. Lär väl vara vaken hela natten för att jag har sovit hela dan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0